Lublin, ul. Krakowskie

Warszawa, ul. Żelazna
tel+48 22 255 99 00

Leczenie endometriozy

Zajmuję się leczeniem endometriozy, czyli przewlekłego schorzenia objawiającego się tym, że tkanka wyścielająca macicę – endometrium – znajduje się poza jamą macicy. Jej ogniska mogą być umiejscowione w jajowodach, na jajnikach, jelitach czy otrzewnej. Zmiany związane z tą chorobą niekiedy są obecne nawet w płucach. W związku ze schorzeniem dochodzi do gromadzenia się krwi w różnych narządach, co prowadzi do stanów zapalnych i powstawania zrostów oraz torbieli.

Pacjentki mogą zauważyć różne objawy endometriozy. Najczęściej są to:

• bolesne i obfite miesiączki,
  • ostre bóle przedmiesiączkowe,
  • nieregularne cykle miesiączkowe,
  • ból pojawiający się podczas stosunków płciowych,
  • ból podczas owulacji,
  • ból w obrębie miednicy i w okolicy kręgosłupa,
  • ból jamy brzusznej i pęcherza moczowego,
  • biegunki i zaparcia,
  • przewlekłe zmęczenie,
  • wymioty i wzdęcia.

W jaki sposób można leczyć endometriozę?

Leczenie endometriozy odbywa się przy pomocy terapii farmakologicznej lub operacyjnego usuwania zmian chorobowych. Pierwsza metoda polega na wyeliminowaniu lub zmniejszeniu dolegliwości bólowych związanych ze schorzeniem. Leki dobierane są indywidualnie dla każdej pacjentki. Zależą przede wszystkim od stopnia endometriozy, nasilenia wszelkich dolegliwości, innych chorób, a także planów rozrodczych. Terapia farmakologiczna nie jest jednak skuteczną metodą zwalczania choroby, a jedynie jej objawów. Aby zniszczyć ogniska endometriozy i uwolnić zrosty niezbędne jest leczenie operacyjne.