Lublin, ul. Krakowskie

Warszawa, ul. Żelazna
tel+48 22 255 99 00

Korekcje wrodzonych wad macicy

Wykonuję korekcje wrodzonych wad macicy, które powstają w organizmie kobiety już na etapie życia płodowego. Mogą przyczynić się do problemów z zajściem w ciążę, ponieważ macica pełni bardzo ważną funkcję w procesie rozrodu, gdyż to właśnie w niej rozwija się płód. Wśród objawów wrodzonych wad macicy znajdują się zaburzenia miesiączkowania i częste bóle podbrzusza. Na ich występowanie mogą również wskazywać nawracające poronienia, przedwczesne porody, a także powikłania w przebiegu porodu.

Przykłady wrodzonych wad macicy:

• wrodzony brak bądź dysgenezja szyjki macicy,
  • macica jednorożna,
  • macica podwójna,
  • macica dwurożna,
  • macica przegrodzona,
  • macica łukowata,
  • nieprawidłowości rozwojowe spowodowane przyjmowaniem dietylostilbestrolu.

W jaki sposób dokonuje się korekcji wrodzonych wad macicy?

Niektóre wady macicy nie wymagają leczenia, jeśli kobieta nie planuje zajść w ciążę. Korekcja wrodzonych wad macicy zależy od stopnia ich nieprawidłowości, wieku oraz ogólnego stanu zdrowia pacjentki. Na leczenie mają wpływ również indywidualne plany dotyczące macierzyństwa, a także obraz kliniczny. Aby kobieta mogła urodzić zdrowe dziecko, stosuje się histeroskopowe usunięcie przegrody lub zabiegi histeroskopowe połączone z laparoskopią. Takie metody często okazują się skuteczne w leczeniu niepłodności oraz nawracających poronień.

Korekcje nabytych wad macicy

Wykonuję również korekcje nabytych wad macicy, które najczęściej są spowodowane obecnością zrostów wewnątrzmacicznych, mięśniaków, a także polipów endometrialnych. One także mogą prowadzić do niepłodności kobiety. Aby zdiagnozować te wady, należy zrobić badanie USG, a także ocenić jamę macicy za pomocą histeroskopii. W celu korekcji wrodzonych wad macicy stosuje się histeroskopię zabiegową, która może przywrócić pełną płodność. Niektóre wady nie wymagają leczenia i nie zagrażają ciąży.