Lublin, ul. Krakowskie

Warszawa, ul. Żelazna
tel+48 22 255 99 00

Prowadzenie ciąży

Zajmuję się prowadzeniem ciąży. Częstotliwość oraz charakter wizyt są indywidualnie dopasowywane do potrzeb pacjentki, a także do ryzyka medycznego. Robię wszystko, aby kobieta czuła się bezpiecznie i komfortowo. Podczas prowadzenia ciąży udzielam wszelkich informacji na jej temat, dzięki czemu pacjentka jest świadoma stanu swojego zdrowia. Regularne wizyty w gabinecie ginekologicznym pozwalają na wczesne wykrycie różnych anomalii rozwojowych, a także zmniejszają ryzyko nieprawidłowego rozwoju dziecka.

Jakie badania należy wykonać podczas trwania ciąży?

Podczas prowadzenia ciąży na bieżąco informuję pacjentkę, jakie badania powinna wykonać. Ich zakres może być różny w zależności od potrzeb kobiety, rozwoju płodu i ryzyka medycznego. W skład podstawowych badań wchodzą:

• badania USG,
  • cytologia,
  • kardiotokografia,
  • biocenoza pochwy,
  • badania krwi,
  • badania ciśnienia tętniczego.

W trakcie ciąży można również wykonać badania prenatalne, które umożliwiają wykrycie chorób genetycznych i wad rozwojowych płodu. W przypadku niektórych chorób istnieje możliwość leczenia już na etapie życia płodowego. Wśród badań prenatalnych wyróżnia się m.in.:

• USG genetyczne,
  • test PAPP-A,
  • test SANCO,
  • amiopunkcję,
  • badanie kariotypu płodu.